Saturday, July 7, 2012

Hiking

Hiking.. Hiking.. Hi + king.. H + iking.. Hik + ing.. Hiki + ng.. Hikin + g..

macam-macam lagi sebutan.. yang pasti ialah.. hiking.. activity merabat gunung.. betui ka?? baru-baru nie.. 30.06.2012.. aku telah mendaki gunung Datuk anjuran TM.. tp bayar sendiri.. transpot sendiri.. makan sendiri.. perbelanjaan sendiri.. sume sendiri.. hahaha.. 

untuk summarize kan citer nie.. pengembaraan bermula dari umah.. dimana aku kuar dari umah pada jam 4.13 pagi.. pastu g umah kawan dulu.. dekat seri kembangan pastu ke umah kawan lagi sorang.. dekat bangi.. yang p umah kawan dekat SK tu sbb menompang keta dia.. pas amik kawan dekat bangi tu.. ktorang pun bergerak lah ke lokasi RnR Seremban yang menjadi lokasi untuk melepak sementara tunggu budak-budak lain sampai.. FYI.. group ktorang smpai awai.. muahhaha.. 

pas solat subuh.. budak-budak urusetia nie amk kehadiran and collect det skali.. pastu dalam koi 6 gerak la beramai-ramai atau istilah lebih tepat lagi.. menurut sains rumah tangga.. KONVOI.. aku menyampah skek dengan konvoi neh.. mana taknya.. drive 80km/j di atas highway yg biasanya aku speed sampai 150km/j.. hadey..

oleh kerana.. dah tiga hari aku xde idea nak type ap.. ampa layan jela gambaq kt bwh nie..

waktu bertolak dari umah aku


dari kiri: Baim, Bos, Ayie, Mior.. sume budak-budak TTDI
 
Salah satu laluan yang harus di lalui

Salah satu laluan yang harus di lalui lagi.. hadey

time nie aku jalan sesorang dalam hutan.. agak goyang skek sbb.. xde group yang dekat dengan aku.. gambar atas nie.. pemandangan dihadapan aku.. 

gambar atas nie plak.. pemandangan belakang aku.. time tu baru aku sedar yang aku bejalan sesorang dalam hutan.. muahhahaha..
 
gua bukan sesaje snap gambar macam nie.. ada story behind it.. storynya.. aku ternampak caution tape ( salo tape yang kaler merah putih tu).. bergerak sendiri.. xde angin.. xde cengkerik.. xde rama-rama.. xde belalang.. senang cite.. xde objek lain yang menggerakkan caution tape tersebut.. lepas tu.. gua maintain macho and maintain speed jalan.. and teruskan perjalanan..  
.....EnTiTi.....


 ce tengok tahap kecerunan yang terpaksa dilalui.. eyes view punya picture nie.. maksudnya.. aku selaraskan lens camera supaya sama paras dengan mata aku.. (mata pandang stret kedepan.. xde dongak keatas.. atau pandang kebawah).. tahap kecerunan dia memang menguji tahap kegagahan peha aku.. 


beginila pemandangan bila dah sampai kat atas.. opss.. tapi belum puncak lagi..  


 untuk sampai ke puncak.. kena naik tangga nie dlu.. tangga tu disediakan oleh pihak yang dipertanggungjawapkan untuk menyediakan kemudahan kepada pendaki.. senang cite.. pihak yang jaga tempat nie laa.. 

gambar nie bila dah sampai kt puncak.. konon-kononnya tengah bertapa.. hehhehee


sekian.. sampai kat sini saja..

1 comment:

  1. 1

    Mula Segera Hari Ini - Daftar Sekarang - RM90 per email


    Kami Menawarkan Kerja Pengurusan Email
    Berkerja Hanya di Rumah
    Anda Tentukan Sendiri Berapa Bilangan Email
    Klik Di Bawah Untuk Bermula Hari Ini

    -> Bayaran: RM90/sehari
    -> SMS Puan Masnah 0176535639
    -> http://bozzv8.net/go/pengurusemail26422

    ReplyDelete